Monday, September 18, 2017

Can dreams come true?

Lately I've been thinking a lot about life, hardships and dreams. Can dreams come true? If they do come true, what is the price you have to pay for it?

Early 2015 I was standing on the ruins of my old life. I had been laid off and I was going through a divorce. All of a sudden I had no idea what the future would bring as I didn't know would I be called back to work or not. I was alone with four dogs and a massive weight on my shoulders if I would be able to keep my home. During that time I made myself a treasure map. It had pictures of all the things I dreamed about, liked about, that were important to me, that I cared for. I had to build myself again to find out whom I become. In that treasure map I had pictures of travels, of motorbikes, of fast cars, of handsome men, of action, of relationship, of wining and dining. I printed it and I put it in frames in my bedroom so that it would be the first thing I would see in the morning when I woke up and the last thing I would see when I went to bed. It was one of the most important things I packed with me when I moved to Germany.

Dreams can come true. It takes a little bit of time, little bit of luck and a lot of work. But in the end it will pay off, and in the end you will endure. You need to stand tall. You can be weak, you can cry, you can be miserable, but in the end you have to find the strength within yourself. I have paid my dues and I have come very far from where I started.

I have travelled. Palm trees are still waiting for me, but I've been to Las Vegas and Edmonton during the past year to name a few. I have bought a motorbike. I have my Brutale and boy she is everything I dreamed of and more. I have had handsome men, I've had wining and dining, I've had and seen action. The only thing missing is a good relationship, but I have no doubts that it will come when it's time.

One big dream came true last week. Ever since I got my driving license I've dreamed of having a sports car. In Finland they were way too expensive, but I decided that when I turn 40, I will get one as a birthday present for me. I missed my 40th birthday, but before I turned 41, I did get a sports car. Ladies and gentlemen, welcome home my Furioza.



She is a fine little beast and I am sure we will be very happy together. 

*****

Viime aikoina olen miettinyt kovasti elämää, vaikeuksia ja unelmia. Voiko unelmista tulla totta? Jos voi, mikä on se hinta jonka niistä joudut maksamaan?

Alkuvuodesta 2015 seisoin entisen elämäni raunioilla. Minut oli lomautettu ja kävin läpi avioeroa. Aivan yhtäkkiä minulla ei ollut aavistustakaan mitä tulevaisuus toisi tullessaan sillä en tiennyt kutsuttaisiinko minut takaisin töihin vai ei. Olin yksin neljän koiran kanssa ja harteillani oli valtava taakka pystyisinkö pitämään kotini. Sinä aikana tein itselleni aarrekartan. Keräsin siihen kuvia kaikista asioista joista haaveilin, pidin, jotka olivat minulle tärkeitä, joista välitin. Minun piti rakentaa itseni uudestaan löytääkseni sen joka minusta oli tullut. Aarrekartassa oli kuvia matkoista, moottoripyöristä, nopeista autoista, komeista miehistä, toiminnasta, parisuhteesta, kestitsemisestä. Printtasin kartan ja laitoin sen kehyksiin makuuhuoneeseeni niin että se olisi ensimmäinen asia jonka näkisin aamulla herätessäni ja viimeinen asia jonka näkisin nukkumaan mennessäni. Se oli yksi tärkeimmistä asioista jonka pakkasin mukaani kun muutin Saksaan.

Unelmat voivat käydä toteen. Se vaatii vähän aikaa, vähän onnea ja paljon työtä. Mutta loppujen lopuksi se kannattaa, ja loppujen lopuksi selviät. Seiso suorana. Voit olla heikko, voit itkeä, voit olla surkea, mutta loppujen lopuksi sinun pitää löytää voima itsestäsi. Olen maksanut oppirahani ja olen tullut hyvin pitkälle sieltä mistä aloitin.

Olen matkustellut. Palmut yhä odottavat minua, mutta olen ollut Las Vegasissa ja Edmontonissa viimeisen vuoden aikana muutaman nimetäkseni. Olen ostanut moottoripyörän. Minulla on Brutaleni ja voi pojat hän on kaikkea mistä olen haaveillut ja enemmän. Minulla on ollut komeita miehiä, minulla on ollut kestitsemistä, minulla on ollut ja olen nähnyt toimintaa. Ainoa asia joka puuttuu on hyvä parisuhde, mutta minulla ei ole epäilystä etteikö se tule kun on sen aika.

Yksi iso unelma kävi toteen viime viikolla. Siitä saakka kuin sain ajokortin olen haaveillut urheiluautosta. Suomessa ne olivat aivan liian kalliita, mutta päätin että kun täytän 40, hankin sellaisen syntymäpäivälahjaksi itselleni. Syntymäpäivät olivat ja menivät, mutta ennen kuin täytin 41, ostin urheiluauton. Hyvä herrasväki, toivottakaa Furioza tervetulleeksi kotiin.

Hän on mahtava pieni peto ja olen varma että olemme hyvin onnellisia yhdessä.

2 comments: