Wednesday, September 21, 2016

Problems

I've been waiting to write updates about the trip to Finland, but Germany has taken, once again, its toll on me. This time we have massive internet problem at our home.

The connection we've been using, has been slow and extremely unreliable. So, my landlord told me to upgrade it as I see best. Before we could do that, Vodafone informed us that actually the internet has been disconnected due to unpaid bills and they ask all the devices to be returned. Only thing is that there is no Vodafone equipment anywhere. So whose internet connection we've been using for all these past months? As it turned out, the dead man's connection - the man who used to live in the apartment and died last year, had an internet connection and for some reason his son has been paying it for still.

So, we ordered a new internet of our own for better speed. We tried installing it, but it doesn't work. And when we tried putting the old connection up again, it doesn't work anymore either. Vodafone is coming on Friday to fix it. Lets keep our fingers crossed that it actually works.

And I have a flu. And because our internet at home doesn't work, I can't even work from home and try to get better, but I have to come to the studio because of some urgent matters to take care of.

This is not really going as planned, is it?

*****

Olen odottanut jotta voisin kertoa kuulumisia Suomen reissusta, mutta Saksa on, jälleen kerran, ottanut minusta voiton. Tällä kertaa meillä on massiivinen nettiongelma kotona.

Yhteys, jota olemme käyttäneet, on ollut erittäin hidas ja hyvin epäluotettava. Vuokraisäntäni kehotti päivittämään yhteyden kuten parhaaksi katson. Ennen kuin ehdimme tämän tekemään, Vodafone ilmoitti että internet on kytketty irti maksamattomien laskujen takia ja kaikki laitteet on palautettava. Ongelma on vain se, että missään ei ole Vodafonen laitteita. Joten kenen yhteyttä olemme siis käyttäneet nämä menneet kuukaudet? Kävi ilmi, että kuolleen miehen yhteyttä - asunnossa asui aiemmin mies joka menehtyi viime vuonna ja jolla oli nettiyhteys, ja jostain syystä hänen poikansa on jatkanut netin maksamista tähän päivään saakka.

Tilasimme siis uuden oman ja nopean netin itsellemme. Yritimme asentaa sitä, mutta se ei toimi. Ja kun yritimme laittaa vanhan netin takaisin toimintaan, sekään ei enää toimi. Vodafone tulee perjantaina korjaamaan netin. Pidetään peukkuja että se oikeasti toimii.

Ja minulla on flunssa. Ja koska netti kotona ei toimi, en voi edes tehdä töitä kotoa käsin ja yrittää toipua, sillä minun on pakko tulla studiolle muutamien tärkeiden juttujen takia.

Tämä ei mene nyt ihan putkeen, vai mitä?


4 comments:

  1. Päivityksiä odotellessa, paranemisia.<3

    ReplyDelete
  2. Panemista sinne ja toivottavasti se netti alkaa toimimaan pian, voin vain kuvitella sun turhautumisen määrän...

    ReplyDelete